Inhalt

Lexikon zur beruflichen Teilhabe

Erläuterungen und Definitionen zu mehr als 450 Begriffen. Von A wie Ausgleichsabgabe bis Z wie Zuschüsse.

in Literatur blättern

  • Detailansicht

Bibliographische Angaben zur Publikation

Using Picture Prompts to Teach an Adult with Developmental Disabilities to Independently Complete Vocational Tasks


Autor/in:

Steed, Stephanie E.; Lutzker, John R.


Herausgeber/in:

Hersen, Michel


Quelle:

Journal of Developmental and Physical Disabilities, 1997, Volume 9 (Number 2), Seite 117-133, Norwell, Massachusetts: Kluwer Academic Publishers, ISSN: 1056-263X


Jahr:

1997



Abstract:


The research was conducted to teach an adult with developmental disabilities to perform vocational chores in response to pictures cues, instead of oral prompts from an instructor. The participant was selected because continuous prompting was needed for him to complete daily tasks in a vocational placement.

A multiple probe design across tasks showed that the participant learned to complete vocational tasks using picture prompts. Maintenance data collected 1, 3, and 6 months after training showed that the participant maintained task completion behavior.


Weitere Informationen:


Schlagworte:
Informationen in der ICF:


Dokumentart:


Zeitschriftenbeitrag




Bezugsmöglichkeit:


Community Mental Health Journal
Homepage: https://www.springer.com/medicine/psychiatry/journal/10597

Um Literatur zu beziehen, wenden Sie sich bitte an Bibliotheken, die Herausgeber, den Verlag oder an den Buch- und Zeitschriftenhandel.



Referenznummer:

R/ZA2030


Informationsstand: 01.07.2004

in Literatur blättern