Lexikon zur beruflichen Teilhabe

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Bibliographische Angaben zur Publikation

Career Outcomes for College Graduates with Severe Physical and Sensory Disabilities


Autor/in:

DeLoach, Charlene P.


Herausgeber/in:

National Rehabilitation Association


Quelle:

The Journal of Rehabilitation, 1992, Volume 58 (Number 1), Seite 57-64, Alexandria, Virginia: Eigenverlag, ISSN: 0022-4154


Jahr:

1992



Abstract:


Untersuchungseinheit:

418 schwerbehinderte Absolventen der University of Illionois, die die University in den Jahren 1948-1988 verlassen haben.

Untersuchungsmethode:

Schriftliches Interview.

Auswertungsmethode:

Relative und absolute Häufikgeiten, Chi-Quadrat-Unabhängigkeitstest.

Ziel der Untersuchung war es, die berufliche Entwicklung von schwerbehinderten Absolventen der University of Illinois im Zeitraum 1948-1988 zu untersuchen. Mit einem Fragebogen wurde die derzeitige berufliche Position, das berufliche Tätigkeitsfeld sowie die Höhe und Quellen des Einkommens erfasst.

Zum Zeitpunkt der Untersuchung waren 418 Teilnehmer berufstätig, 32 waren im Ruhestand und 54 arbeitslos. Der Chi-Quadrat-Unabhängigkeitstest ergab keinen signifikanten Zusammenhang zwischen der Art der Behinderung und der beruflichen Position. Der gleiche Test ergab hingegen einen Zusammenhang zwischen der Art der Behinderung und dem beruflichen Tätigkeitsfeld.

Weiterhin ergab sich: Die Mehrheit der Teilnehmer mit schwerer Behinderung und einer College-Ausbildung hat erfolgreich einen Arbeitsplatz in den unterschiedlichsten Tätigkeitsfeldern gefunden. Viele waren 30-40 Jahre lang berufstätig, nachdem sie ihren Abschluss an der Universität gemacht hatten.


Weitere Informationen:


Englisches Abstract:

Career Outcomes for College Graduates with Severe Physical and Sensory Disabilities


Abstract:


I gratefully acknowledge the assistance of Chrisann SchiroGeist, Supervisor of Counseling Services in the University of Illinois' Rehabilitation Education Center and Joseph Larsen, Director of the Center, for their assistance both in formulating the direction of this investigation and in the data collection.

This work was supported in full or in part by a grant from Memphis State University Faculty Research Grant Fund. This support does not necessarily imply endorsement of research conclusions by the University.

Knowledge of the outcome of any human service delivery system is essential in an era of limited resources, when leaders, planners and policy makers must take results into consideration before deciding what services to support and what level of funding to provide. And as professionals who work in rehabilitation realize, the hallmark of effective vocational rehabilitation services is placement and retention in competitive employment.

Since the late 1970's when colleges and universities, under federal mandate, began to modify their campuses and to provide services to meet the needs of students with disabilities, the number of full-time college freshmen who identify themselves as disabled has increased from approximately 2.6 percent in 1978 to 7.4 percent in 1985 (Hippolitus, 1987). This increase may be due in part to rehabilitation counselors who, in an attempt to provide adequate services to persons who are severely disabled, often send a client to college to obtain an education that might make the difference between that client becoming successful or not. But while institutions of higher education currently admit and accommodate qualified applicants who have disabilities and while rehabilitation counselors provide financial sponsorship for clients with college potential, little has been done to evaluate the outcomes of a college education for individuals with severe physical and sensory disabilities. [...]

[Beginning of article]


Schlagworte:
Informationen in der ICF:


Dokumentart:


Zeitschriftenbeitrag / Forschungsergebnis




Bezugsmöglichkeit:


The Journal of Rehabilitation
Homepage: https://www.questia.com/library/p5155/the-journal-of-rehabil...

Um Literatur zu beziehen, wenden Sie sich bitte an Bibliotheken, die Herausgeber, den Verlag oder an den Buch- und Zeitschriftenhandel.



Referenznummer:

R/ZA4595


Informationsstand: 21.05.2013

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