Lexikon zur beruflichen Teilhabe

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Bibliographische Angaben zur Publikation

Facilitating Natural Supports in the Workplace: Strategies for Support Consultants


Autor/in:

Hagner, David; Rogan, Pat; Murphy, Stephen


Herausgeber/in:

National Rehabilitation Association


Quelle:

The Journal of Rehabilitation, 1992, Volume 58 (Number 1), Seite 29-34, Alexandria, Virginia: Eigenverlag, ISSN: 0022-4154


Jahr:

1992



Abstract:


Die berufliche Integration Schwerbehinderter wird in den USA durch einen 'Job coach' unterstützt, der den Schwerbehinderten am Arbeitsplatz betreut. Der Job coach ist ein Spezialist aus den Rehabilitationseinrichtungen.

Der Aufsatz kennzeichnet die Schwächen des Job-Coach-Modells. Unter anderem wird kritisiert, dass dieses Modell der Bedeutung, die den sozialen Beziehungen des Schwerbehinderten zu Mitarbeitern und Vorgesetzten zu kommt, nicht gerecht wird.

Dem Modell werden Alternativen gegenübergestellt, die ein Maximum an sozialer Integration des Schwerbehinderten und die Entwicklung eines natürlichen Unterstützungssystems ermöglichen sollen.

Dazu gehören zum Beispiel:
1) Aufnahme interaktiver Tätigkeiten in den Aufgabenbereich des Schwerbehinderten.
2) Die Rolle eines consultants als neues Rollenmodell für den Job coach.
3) Die Verbesserung und die vermehrte Nutzung von Methoden, welche der Betrieb normalerweise bei der Einarbeitung und Eingliederung neuer Mitarbeiter vornimmt.


Weitere Informationen:


Englisches Abstract:

Facilitating Natural Supports in the Workplace: Strategies for Support Consultants


Abstract:


By and large, supported employment services that emphasize individual rather than group placements have followed a particular program model widely known as the job coach model. In fact, the terms 'job coaching' and 'supported employment' have become so closely linked that many people are unaware that job coaching predated the supported employment movement by many years (e.g. Doanne & Valenti, 1977).

In the job coach model, a rehabilitation agency staff person known as a job coach, job trainer, or employment specialist provides support services to employees with severe disabilities at community job sites. Job coaching includes (a) analyzing the task to be performed, (b) systematically teaching each element of the task, (c) collecting data, and (d) gradually fading to the cues and reinforcers in the natural setting. Job coaches may also teach job-related social skills and perform additional functions, including some that take place away from the employment site (Wehman & Melia, 1985). Job coaching has been an integral part of early supported employment demonstration projects (Boles, Bellamy, Horner, & Mank, 1984; Revell, Wehman, & Arnold, 1985) and has been refined and expanded in numerous publications and training manuals (e.g., Moon, Goodall, Barcus, & Brooke, 1986).

Impressive demonstrations of the effectiveness of the job coach model as compared with previous employment services available to people with severe disabilities have, however been accompanied by a recognition that external intervention by human service personnel alone is insufficient as a source of community employment support. This recognition has resulted from at least three developments. [...]

[Beginning of article]


Schlagworte:
Informationen in der ICF:


Dokumentart:


Zeitschriftenbeitrag




Bezugsmöglichkeit:


The Journal of Rehabilitation
Homepage: https://www.questia.com/library/p5155/the-journal-of-rehabil...

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Referenznummer:

R/ZA4596


Informationsstand: 21.05.2013

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